رونشناسی و طالع بینی

سرگرمی خبر از آینده ازدواج کار بر اساس ماه تولد با هوروسکوپ

رونشناسی و طالع بینی

سرگرمی خبر از آینده ازدواج کار بر اساس ماه تولد با هوروسکوپ

آسترولوژی چیست؟

آسترولوژی به عنوان یکی ازکهن ترین و برجسته ترین علوم بشر، به تحقیق در خصوص حرکت و موقعیت نسبی اجرام فلکی مانند ستارگان، سیارات، اقمار و … و ارتباط معنوی آنها با افراد روی کره زمین واتفاقاتی که روی زمین می افتد میپردازد.

این علم دیرینه هم در کشورهای شرقی مانند چین و هند جهت پیشگویی رویدادها در کره زمین و هم در کشورهای غربی مثل یونان و روم باستان و بعد از آن اروپای مرکزی و غربی اغلب توسط هوروسکوپ، به جهت مطالعه ابعاد گوناگون شخصیتی افراد و اتفاقاتی که برگرفته از موقعیت اجرام آسمانی می باشند استفاده می شده است.

هوروسکوپ در اصل همان جدول یا نموداری است که موقعیت اجرام فلکی مثل خورشید، ستارگان، سیارات و اقمار و … در زمان تولد افراد را نشان می دهد و از آن برای طالع بینی استفاده می شود. شخصی که به این کار مشغول است بایستی توسط هوروسکوپ به کار طالع بینی بپردازد تا زمان دقیق تولد اشخاص را بداند و توسط آن بتواند پیشگوئی های صحیحی داشته باشد.

در هوروسکوپ های متداول اغلب به موقعیت خورشید و ماه و سیارات، نشانه های زودیاک و … در بدو تولد اشاره دارد و طبق آن تعابیر گوناگونی برای افراد انجام می دهند.

در هوروسکوپ های چینی اغلب ، نشانه های زودیاک چینی بیشتر کاربرد دارند و در کنار هوروسکوپ غربی در مجلات و روزنامه ها دیده می شود.

اگر بخواهیم آسترولوژی را به گونه ای دیگر تعبیر کنیم باید بگوییم که هر چند هر تمدنی، طالع بینی منحصر به فرد خود را از طریق آن تعبیر می کند ولی در اکثر موارد تحت تاثیر آسترولوژی چینی و هندی بوده اند و علائم مشترکی در میان آنها به چشم می خورد.

آسترولوژی همچنین مکاتب جادویی چون جادوی هرمسی و ویکا رانشانه گرفت و کمتر طالع بین و فالگیری هستند که چیزی در باره آن ندانند.

کارل یونگ ، روانپزشک معروف، از این طریق برای طالع بینی بعضی از بیماران خود به کار می برده و چنین علمی را تایید می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.