رونشناسی و طالع بینی

سرگرمی خبر از آینده ازدواج کار بر اساس ماه تولد با هوروسکوپ

رونشناسی و طالع بینی

سرگرمی خبر از آینده ازدواج کار بر اساس ماه تولد با هوروسکوپ

تعبیر خواب بلور

بدان که بلور در خواب ، زنی بی بنیاد  است.اگر بیند بلور داشت یا کسی بدو داد، علت که زنی بی بنیاد به زنی بخواهد.اگر بیند بلور داشت و ضایع شد، علت که زن را طلاق دهد یا از او پنهان شود. اگر بیند بلور سیاه داشت، علت که او را به سبب زنان مال به دست آورد.



جابر مغربی گوید:

اگر بیند بلور می فروخت، علت که دلالگی زنان بی بنیاد نماید. اگر بیند برخی از بلور که می فروخت سوراخ نداشت و بعضی سوراخ داشت، دلیل ک دلالگی دختران باکره و زنان بیوه بی بنیادند.



1ـ دیدن هر چیز بلوری در خواب ، علامت فرا رسیدن درد و اندوه است و مهنت در کارهای اجتماعی .
2ـ اگر زنی خواب ببیند دیوارهای اتاق پذیرایی و صندلیها با بلور مزین گشته است نشان آن است که در می یابد  افراد مورد احترام او ، دیگر ارزش ارج نهادن ندارند . ولی اگر در اتاق افراد آشنایی ببینید ، نشانة آن است که آنها نیز درخور دوستی با او نیستند.

تعبیر خواب تسبیح کردن

محمد ابن سیرین گوید:

تسبیح کردن به خواب ، یعنی مطیع بودن بر دستور حق. اگر فرد خواب  بیند تسبیح میکند، علت که مطیع است بردستور حق و از غم و اندوه رهایی  یابد. اگر بیند تسبیح به خواب با خود داشت غم و اندوهی به او وارد شود ، اما او را در  اجر و ثواب است. اگر بیند با تسبیح شکر حق تعالی می کرد، علت ان است  که در دین قوی شود و مالی یابد. اگر این خواب را والی بیند، علت که او را آبادانیِ ولایت رسد.

تعبیر خواب

تعبیر خواب به فرایند معنا بخشیدن به رویاهایی است که در خواب می بینیم، گفته می‌شود. در خیلی  از تمدن‌های باستانی خواب دیدن به عنوان یک ارتباط فراطبیعی یا ابزاری  برای مداخلات نیروهای غیبی در نظر گرفته می‌شد که اشخاصی  با نیروهایمخصوص  قادر به گره‌گشایی از مفهوم آن هستند.مفهوم ان را دریابند در دوران معاصر مکاتب گوناگون  روان‌شناسی تئوری‌هایی را در خصوص معنا و مفهوم خواب‌ها ارائه کرده‌اند.

در روان‌شناسی تحلیلی روش های تعبیر خواب برگرفته از روشی است که زیگموند فروید موسس  مکتب روان‌کاوی در اثر مهم خود «تعبیر خواب» (۱۹۰۰) ارائه داده‌است. فروید در این کتاب تئوری خود را در خصوص کارکردهای خواب تفسیر نموده است. قسمت قابل ملاحضه ای  از کتاب به تفسیر رویاهای شخصی خود فروید، نزدیکان و آشنایان و بیماران می‌پردازد. از دیدگاه وی معنای هر خوابی در مورد تحقق یکی از آرزوهای و خواسته‌های انسان است. آرامشی که در خواب به شخص خفته عارضه شده به وی اجازه بیان خواسته‌های سرکوب‌شدهٔ خود را می‌دهد. البته تعارض‌هایی که در ارضای خواسته‌ها و تحقق آنها وجود دارد ممکن است آن را تبدیل به یک رویای ناخوشایند سازد.

فروید چهار قاعده را در رویاها شناسایی کرده‌است؛ اول عامل تراکم که به معنی فشرده‌سازی و خلاصه‌کردن خواسته‌هاست. دوم عامل تغییر مکان یا انتقال و جابجایی که بر اساس آن بار عاطفی و احساسی از هدف اصلی به یک هدف غیرواقعی منتقل می‌شود. عامل سوم ویژگی نمایشی رویاست که مفاهیم انتزاعی و مجرد ذهنی را به صورت تصاویر در می‌آورد. چهارمین عامل نیز خاصیت کنایه‌آفرینی و تمثیل‌سازی خواب است. پلکان، خندق، خیابان، خانه، اتاق، اتومبیل، آشپزخانه، زردچوبه، دندان، املت، بادنجان، بادکنک، دست‌ها و پاها و همه و همه نماد و رمزی هستند که می‌توان آنها را کشف کرده و به کمک آن راز خواب را گشود.  ادامه مطلب ...

تعبیر خواب

تعبیر خواب به فرایند معنابخشیدن  به رویاهایی است که درخواب دیده می‌شود، گفته می‌شود. درخیلی  از تمدن‌های باستانی خواب دیدن به عنوان یک ارتباط فراطبیعی یا ابزاری  برای مداخلات نیروهای غیبی در نظر گرفته می‌شد که اشخاصی  با نیروهای منحصر به فرد می توانستند به گره‌گشایی از مفهوم فائق آیند. در دوران معاصر مکاتب گوناگون روان‌شناسی تئوری‌هایی را در خصوص معنا و مفهوم خواب‌ها ارائه کرده‌اند.

در روان‌شناسی تحلیلی روش های تعبیر خواب برگرفته از روشی است که زیگموند فروید موسس مکتب روان‌کاوی در اثر مهم خود «تعبیر خواب» (۱۹۰۰) ارائه داده‌است. فروید در این کتاب تئوری خود را در خصوص کارکردهای خواب تشریح کرده‌است. بخش عظیمی از کتاب به شرح رویاهای شخصی خود فروید، نزدیکان و آشنایان و بیماران می‌پردازد. از دیدگاه  وی معنای هر خوابی در خصوص تحقق یکی از آرزوهای و خواسته‌های انسان است. آرامشی که در خواب به شخص خفته عارضه شده به وی اجازه بیان خواسته‌های سرکوب‌شدهٔ خود را می‌دهد. البته تعارض‌هایی که در ارضای خواسته‌ها و تحقق آنها وجود دارد احتمال دارد آن را تبدیل به یک رویای ناخوشایند سازد.

فروید چهار قاعده را در رویاها شناسایی کرده‌است؛ اول عامل تراکم که به معنی فشرده‌سازی و خلاصه‌کردن خواسته‌هاست. دوم عامل تغییر مکان یا انتقال و جابجایی که طبق آن بار عاطفی و احساسی از هدف اصلی به یک هدف غیرحقیقی منتقل می‌شود. عامل سوم خصوصیت  نمایشی رویاست که مفاهیم انتزاعی و مجرد ذهنی را به شکل  تصاویر در می‌آورد. چهارمین عامل نیز ویژگی کنایه‌آفرینی و تمثیل‌سازی خواب است. پلکان، خندق، خیابان، خانه، اتاق، اتومبیل، آشپزخانه، زردچوبه، دندان، املت، بادنجان، بادکنک، دست‌ها و پاها و همه و همه نماد و رمزی هستند که می‌توان آنها را کشف کرده و به کمک آن راز خواب را گشود.
  ادامه مطلب ...

طالع بینی اسفند ماه

طالع بینی شخصیت متولدین اسفند ماه:
بسیار حسّاس و رؤیایی ، دارای حسّ ششم ، خیلی ظریف و نرم عمل میکند ، اهل آرامش و ملایمت ، همیشه موافق ، سازش‌کار و دارای تخیّلات شدید ، اصلاْ واقع بین نیست سازگار ، زود رنگ عوض می کند ، احساساتی، قابل انعطاف ، دارای افکار غیر واقعی و غیر منطقی ، بسیار متین و آرام ، کم عصبانی می شود ، مهربان ،علاقه مند به موسیقی ، عاشق صلح و آرامش ، کم انرژی ، ساده‌لوح ، پول دوست ، مرموز ، داستان‌پرداز قوی ، نیکوکار خجالتی ، خواستار تشویق و حمایت ، زود رنج ، از نظر جسمی ضعیف ، دو دل ، ترسو ، خیلی حسود ، باریک بین و دقیق ، خیالباف ، نا امید ، اهل نامه نگاری ، علاقه زیادی به جشن ‌تولّد ، یا منفی کامل است یا مثبت کامل ، دارای صبر ایّوب است ، گاهی اوقات واهی و پوچ گرا ، نازنین ولی ‌ناقلا ، اهل معنویّات ، به دخترانش علاقه زیادی دارد ، غم‌گرا ، خواستار نوازش ، احساس آرامش می‌دهد .
 

طالع بینی مرد متولد اسفند:

به هیچ عنوان حد وسط ندارد، یا منفی کامل است یا مثبت کامل، از کم کاری و خونسردی او نرنجید، هفته‌ای دو سه بار به او بگوئید دوستش دارید. متعصب نیست و هرگز به قضاوت نمینشیند و تا زمانیکه به مطلبی پی نبرده باشد نظریه‌ای ابراز نمی‌دارد.
 
 
طالع بینی زن متولد اسفند:
ظرف عسلی است که قدری فلفل به داخل آن ریخته شده است. از بسیاری جهات بی‌نظیر است. ناراحت‌‌ترین مردها در جوار زن اسفند احساس آرامش می‌کنند. سخت رویائی و خیالباف است، به کودکان خویش عشق می‌ورزد.